Forside    Hvad    Hvordan     Hvorfor     Om CVI     Kontakt

 

CVI udvikler unikke virksomhedskoncepter der tager udgangspunkt i afsenderens holdninger og værdier.

Har man en mening – og det kan være alt fra at der er for meget hundelort på gaderne til at unge mangler kendskab til evolutionsbiologi – så har man et brugbart udgangspunkt for en virksomhed.

Det lyder måske flippet men alle – ALLE – meninger kan omdannes til virksomheder med økonomisk og socialt perspektiv. Det er kun et spørgsmål om hvordan man sætter de forskellige brikker sammen og der er mange flere brikker at arbejde med end man umiddelbart skulle tro.

Værdidrevne virksomhedskoncepter er en fantastisk god mulighed for virksomheder, organisationer og borgere der ønsker at bidrage til en lidt bedre og måske også en mere interessant verden. CVI kan sikre at koncepterne bliver så spændende og levedygtige som muligt allerede fra dag et.

Eksempler
Superliga: Fx Danfoss og Grundfoss der med henholdsvis Danfoss universe og Lifelink har lavet unikke og elegante eksempler på værdidrevet virksomhed.

Klassisk CSR: Fx ECCO (Walketon), Femina (Kvindeløb), Rynkeby (Team Rynkeby) og Arla (Food Fighters).

Organisationer: Besøgsven (Dansk rødekors), Hus Forbi, Superwerk (Odense Kommune)

Ildsjæle: Artmoney, DIGIDI, Mand&bil, Logik og Co, Fødevarebanken m.fl.

Især virksomheder og organisationer har et godt udgangspunkt for at lave disse sympatiske værdidrevne knopskydninger. De har allerede en organisatorisk rygrad, en økonomi og ikke mindst viden om markedet og deres branche.

Hvad venter vi på? Måske ligger kimen til en ny spændende virksomhed lige rundt om hjørnet.